موضوع: "طوفان جاهلیت"

آیت‌الله جوادی: فرقی بین آل‌سعود و اسرائیل نیست

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به این که از قدرت برای حفظ مردم استفاده کنید و نه فاجعه بشری، گفت: فرق بین اسرائیل و آل‌سعود آل‌سقوط نیست، الان آل‌سعود در یمن مشغول کشتار مردم است و از طرف دیگر هم داعیه خادم‌الحرمین را دارند.
به گزارش مشرق، حضرت آیت‎الله عبدالله جوادی آملی امروز در در مسجد اعظم به ادامه تفسیر سوره مبارکه شوری پرداخت و با قرائت آیه «شَرَعَ لَکُم مِّنَ الدِّینِ مَا وَصَّى بِهِ نُوحًا وَالَّذِی أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ وَمَا وَصَّیْنَا بِهِ إِبْرَاهِیمَ وَمُوسَى وَعِیسَى أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِیهِ کَبُرَ عَلَى الْمُشْرِکِینَ مَا تَدْعُوهُمْ إِلَیْهِ اللَّهُ یَجْتَبِی إِلَیْهِ مَن یَشَاءُ وَیَهْدِی إِلَیْهِ مَن یُنِیبُ ﴿13)»، گفت: بعد از این که فرمود کلید آسمان‌ها و زمین به دست خداوند است و رزق زمینی با کلید آسمانی به دست شما می‌رسد درباره رزق معنوی سخن فرمود که کلید شریعت هم به دست او است.

وی افزود: اگر کلید حیات ظاهر به دست او است، کلید حیات باطن نیز به دست او است، کلید اسرار بهشت و جهنم به دست خداوند است و هیچ امتی بدون شریعت نیست، فرمود هیچ امتی نیست مگر این که هادی و نذیری دارد، تعبیر حصر و قریه و این که هادی دارد، لکن منذران الهی که شریعت را دریافت می‌کنند و به امت‌ها اعلام می‌دارند یکسان نیستند.

مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: درباره انبیا فرمود ما برخیاز پیامبران را بر برخی دیگر برتری بخشیدیم و درباره مرسلان هم نیز این چنین فرمود، اما نحوه تفضیل انبیا و نحوه تفضیل مرسلان را در آیات دیگر مشخص کرده است، هیچ ملتی نیست مگر این که رهبر الهی دارد، این انبیا یا مرسلین همسان نیستند و اصل سوم تبیین تفاضل انبیا و مرسلین است، این انبیا برخی دارای کتاب و شریعت و منهاج هستند که این‌ها پنج بزرگوار هستند.

وی با اشاره به این که انبیای دیگر به غیر از پیامبران اولوالعزم کسانی هستند که حافظان شریعت یکی از انبیای اولوالعزم بودند، اظهار کرد: بعد از نوح(ع) هر پیامبری که مبعوث می‌شد، حافظان شریعت حضرت نوح(ع) بود و از حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و دیگران نیز این چنین بود، مطلب چهارم این است که این بزرگوارانی که انبیا اولوالعزم هستند، این‌ها هم یکسان نیستند.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی به بیان نحوه تبیین تفاضل انبیا اولوالعزم اشاره کرد و گفت: گاه از فعل مفرد و جمع استفاده می‌شود که در آیه محل بحث از فعل جمع استفاده کرد اما درباره حضرت نوح(ع) از فعل مفرد استفاده کرد و گاه درباره نحو وصفی که به کار برد و گاه از نحوه تقدیم و تأخیر این تفضیل مشخص می‌شود که در این آیه این موارد وجود دارد.

وی ابراز کرد: در آیه سوره مبارکه احزاب درباره انبیا اولوالعزم ابتدا نام پیامبر(ص) را می‌برد و سپس نام بقیه انبیا را ذکر می‌کند، تعبیر دیگر درباره پیامبر(ص) فرمود که وی هیمنه دارد بر سایر انبیا و این به دلیل سلطه وحی و سلطه کتاب او است که آن نیز از وحی سرچشمه گرفت، از چند جهت وجود مبارک پیامبر(ص) افضل است.

مؤلف کتاب مفاتیح‌الحیات با اشاره به این که شریعت الا و لابد منحصرا در اختیار خدای سبحان است، خاطرنشان کرد: عقلی که انسان دارد می‌تواند برنامه‌های عملی خود را مشخص کند و به آن عادت کند و این که زیرمجموعه خودم را چگونه اداره کنم، این‌ها عادت و قابل نسخ، تحویل و تبدیل است و این طور نیست که اگر کم و زیاد شود یا بالا و پایین شود، بهشت و جهنم را به همراه داشته باشد.

شکی نیست که آل سعود همان آل یهود و اذناب صهیونیست‌ها هستند/مکه و مدینه سالهاست که در غصب صهیونیست‌هاست

شکی نیست که آل سعود همان آل یهود و اذناب صهیونیست‌ها هستند/مکه و مدینه سالهاست که در غصب صهیونیست‌هاست

اخیراً گمانه‌زنی‌ها برای ما به اثبات رسیده است و شکی باقی نمانده است که آل سعود همان آل یهود هستند و اذناب صهیونیست‌های خبیث هستند و خدایا! خانۀ کعبه و مدینۀ منوره سالهاست که در غصب صهیونیست‌ها به سر می‌برد. خدایا!‌ به دست مردم یمن سرزمین مقدس مکه و مدینه را آزاد بگردان!

این ریشۀ دردهای ما بود اما الان به سرشاخۀ خبیثی مثل آل سعود رسیده؛ و آل سعود گور خودشان را در یمن کندند و با بمباران بیش از یک‌ماهۀ مردم مظلوم یمن نابودی خودشان را درخواست کردند. مردمی که در لباس عادی خودشان بخشی از لباس‌شان شمشیر و علامت حرب هست؛ چگونه می‌توان بر این مردم سلطه پیدا کرد؟!

اگر صهیونیسم و آل سعود در معرض نابودی نبودند، چنین مردم یمن را علیه خودشان نمی‌خروشاندند

یک زمانی صهیونیست‌ها به لبنان حمله کردند و گفتند: لبنان محل خوش‌نشینی است آنجا را راحت می‌شود تسخیر کرد! ولی مردم لبنان پشت سر حزب‌الله لبنان مشت محکمی بر دهان‌شان زدند. بعد رفتند با تکفیری‌ها، شام را غارت کنند و گفتند: آنجا که دیگر تحت قدرت نیروهای حزب‌اللهی نیستند. ولی مردم شام به‌پا خاستند. و آمریکایی‌هایی که این‌قدر زحمت کشیده بودند و در عراق پایگاه زده بودند تا بتوانند با عوامل خودشان عراق را تحت نفوذ در بیاورند، در آنجا هم به نتیجه نرسیدند. آیا الان با مردم یمن به نتیجه می‌رسند؟!

اینکه خدا دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است؛ در این سخن از اهل‌بیت(ع) هیچ تردیدی نیست. و امروز بیش از هر روز معلوم می‌شود که واقعاً دشمنان ما در اوج حماقت هستند. اگر صهیونیسم بین‌الملل و پایگاهش اسرائیل شوم و بردۀ خبیثش آل یهود یا مشهور به آل سعود، در معرض نابودی نبودند، چنین مردم یمن را علیه خودشان نمی‌خروشاندند.

آیت الله شاهرودی: جنایات آل سعود به گونه ای است که ممکن است شرایط منطقه را تغییر دهد

آیت الله هاشمی شاهرودی دشمنی‌ها، مصیبت‌ها، مکرها و حیله‌های کنونی را علیه جامعه اسلامی بی سابقه ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی حامی مسلمانان مستضعف اهل سنت در برابر کفار خواهد بود حال این مسلمانان در فلسطین٬ غزه و یا یمن باشند.

به گزارش مشرق، آیت الله محمود هاشمی شاهرودی نایب رییس اول مجلس خبرگان اسلامی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج خود به شرایط امروز جهان اسلام و کشورهای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اوضاعی که امروز بر کشورهای اسلامی و منطقه می گذرد بسیار دردناک و تالم آور است که شاید در هیچ دوره ای از تاریخ اینگونه دشمنی‌ها٬ مصیبت‌ها٬ مکر و حیله ها علیه مسلمانان در جهان اسلام و در این دامنه وسیع سابقه نداشته باشد.

نائب رئیس اول مجلس خبرگان اسلامی با اشاره به اینکه امروز استکبار جهانی بالاخص امریکا با کمک حکومت های دست نشانده خود در منطقه توانسته فتنه بزرگی را در جهان اسلام ایجاد کند تأکید کرد: این مصیبت هایی که در یمن به چشم می خورد و این مردم مسلمان بی دفاع و فقیر را به خاک و خون می کشند و کودکان خردسال و شیرخوار را زیر آوار مدفون می کنند به اسم یک ائتلافی رقم می خورد که برای حمایت از یک مزدور فراری شکل گرفته است. حمایت از کسی که هیچ وجهه قانونی ندارد و به همین جهت خودش استعفا داده و فرار کرده است و مصیبت بزرگتر آنکه هیچ وجدانی در دنیا تکان نمی خورد.

آیت الله هاشمی شاهرودی در ادامه با اشاره به اینکه سابقا اگر یک صدم از این جنایتها صورت می گرفت ملت ها به پا می خواستن و فریاد می زدند، جنگ رسانه ای استکبار را عامل انحراف افکار عمومی جهانیان از جنایتهای حیرت آور آنها توصیف کرد و افزود: جنایت چند روز گذشته آل سعود در یمن بی سابقه بود٬ این جنایت حتی در غزه هم مسبوق به سابقه نبوده و یهودیان و صهیونیست ها که سخت ترین دشمنان اسلام هستند هم چنین جنایتی را نتوانسته اند مرتکب گردند در حالیکه آل سعود به اسم اسلام بر سر مردم مظلوم یمن این جنایتهای هولناک را روا داشته است و جالب تر این که این تجاوزها و جنگ و آتش افروزیت خود در کشورهای دیگر را دخالت نمی دانند ولی وقتی جمهوری اسلامی ایران حمایت حقوق بشری می کند حمایت انسانی می نماید و دارو می فرستد آن را دخالت در امور کشورهای دیگر می نامند.

وی با اشاره به مواردی از دخالتهای آشکار عمال استکبار جهانی در منطقه گفت: تسلیح گروههای تروریستی و افراطی و آموزش آنها و تأمین منابع مالی این گروه‌ها و ایجاد فتنه بزرگ مذهبی و تلاش برای تجزیه کشورهای اسلامی، اتهام دخالت ایران در منطقه به جرم همکاریهای تجاری و منطقه ای با حکومتهای رسمی و قانونی را تلاش مذبوحانه استکبار برای جلوگیری از گسترش فضای بیداری اسلامی و نفوذ انقلاب اسلامی است.

نایب رییس اول مجلس خبرگان اسلامی ادامه داد: بهره برداری از منابع خدادادی و طبیعی کشورهای اسلامی در راستای اهداف شیطان بزرگ و هزینه این منابع و سرمایه های الهی در مسیر قتل و کشتار مسلمانان را که توسط کشورهای خود فروخته منطقه صورت می گیرد بدترین شکل استعمار است که شیطان بزرگ با پرورش رژیم های آلوده و سفاکی چون آل سعود، خدمات به مراتب بیشتری حتی از اسرائیل، از این دست حکومت های مزدور دریافت می کند.

آیت الله هاشمی شاهرودی جریانات و ائتلافات افراطی و تروریستی را به نفع امریکا و رژیم صهیونیستی دانست و با بیان این که این‌ها می‌خواهند ملت ها را به جان همدیگر بیاندازند، به تبلیغات بسیار مزورانه نظام سلطه اشاره کرد و اتهام زنی به ایران را بخش از این سناریوی کثیف برشمرد که مزدوران منطقه و آل سعود از آن طریق سعی می کنند بر جنایتهای سنگین خود پرده بکشند.

وی افزود: برخی کشورهای منطقه، عروسکهای کوکی رژیم صهیونیستی و آمریکا شده اند، وضعیت اسفبار جنایت های آل سعود به گونه ای است که ممکن است شرایط منطقه را تغییر دهد.

نایب رییس اول مجلس خبرگان اسلامی با اشاره به خدمات ایران به برادران اهل سنت گفت: بسیار گسترده و فراگیر بوده است اتهام عوامل منطقه ای نظام سلطه بر جمهوری اسلامی، مبنی بر تلاش ایران برای شیعه کردن حکومتهای منطقه را دروغ آشکار خواندند که در رویارویی با سیاست های اصولی انقلاب اسلامی ایران در انکار تولی کفار طرح گردیده است که اعتقاد اساسی اسلامی و دینی است و همه این اتهام زنی ها و دروغ پردازی ها به جهت این نکته و برای تأمین امنیت رژیم منحوس اسرائیل و نفوذ آمریکا در منطقه مطرح می شود.

آیت الله هاشمی شاهرودی اظهار داشت: فلسطین هرگز کشوری شیعی نبوده است با این حال از همان اول انقلاب امام فرمود این رژیم غاصب است و باید دست از اشغالگری بر دارد؛ باید از علمای شیعی و حکومت های اهل سنت در برابر کفار حمایت کرد و ایستادگی در برابر جبهه کفر و شرک را یکی از اساسی ترین اصول سیاسی شیعه در طول ادوار مختلف تاریخ دانست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روشنگری علماء و دانشمندان اسلامی را در شرایط کنونی، ضروری دانسته و بر اتحاد و هماهنگی مسلمین در برابر جبهه کفر تأکید کردند./836/پ202/ج

تجاوز به یمن

پناهیان: سعودی‌ها با تجاوز به یمن گور خود را کنده‌‌اند
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آل سعود با تجاوز به یمن گور خود را در این کشور کنده‌ است گفت: دیگر شکی نمانده که آل سعود همان آل یهود است.
به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع راهپیمایان تهرانی که به منظور حمایت از مردم یمن و محکومیت جنایات عربستان سعودی تجمع کرده بودند، با بیان اینکه تمام گرفتاری‌های مردم لبنان، عراق، یمن و بحرین زیر سر صهیونیست‌ها است، گفت: ما گرفتاری‌های مردم اروپا و آمریکا را نیز زیر سر ثروتمندان صهیونیست می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه قریب به یکصد سال است که صهیونیست‌ها مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند، افزود: امروز که با آخرین نوع از جنایات صهیونیست‌های اسلام‌ستیز مواجه‌ هستیم، دوران حیات آنان به پایان رسیده است.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: آل سعود با تجاوز به یمن گور خود را در این کشور کنده‌ است.

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه با بیان اینکه زمانی صهیونیست‌ها که تصور می‌کردند لبنان محل خوش‌نشینی است به این کشور حمله کردند اما مشت محکمی از مردم این کشور دریافت کردند، تصریح کرد: آنها به همراه تکفیری‌ها سعی کردند که سوریه را غارت کنند، اما نه در این کشور و نه در کشور عراق به نتیجه نرسیدند و این در حالیست که امروز به سراغ مردم یمن رفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر صهیونیست‌ها و برده‌شان آل سعود در معرض نابودی نبودند، ملت یمن را علیه خودشان نمی‌خروشاندند، گفت: دیگر شکی نمانده که آل سعود همان آل یهود است، خانه کعبه سال‌ها است که در غصب صهیونیست‌ها قرار دارد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: پس از نجات مردم منطقه از زیر ستم صهیونیست‌ها مردم اروپا و آمریکا را هم از شر آنان نجات خواهیم داد، مردم اروپا و آمریکا بیش از همه زیر یوغ صهیونیست‌ها قرار دارند و راه چاره‌ای نیز ندارند.

حجت‌الاسلام پناهیان همچنین خطاب به مردم یمن، گفت: امروز چشم همه مظلومان منطقه به شما است که به دل‌های ما امید دادید و بزرگترین امتیاز‌تان ایمان خالص، سلحشوری و فقدان سیاست‌مداران سازشکار است. ما در طول 35 سال از عمر انقلاب‌مان، هیچ‌گاه به اندازه امروز از ثمرات خون شهدای‌مان خشنود نبوده‌ایم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه ما امروز بیش از آنکه بر سر آل سعود و صهیونیست فریاد بزنیم به مردم یمن مژده فتح و نصرت می‌دهیم، افزود: ما آنگونه که منتظر مهدی(عج) هستیم منتظر یمانی نیز می‌باشیم، اگر تکفیری‌ها مقدمات ظهور سُفیانی را فراهم کردند شما نیز مقدمات ظهور یَمانی را آماده کرده‌اید.

استاد حوزه و دانشگاه با با بیان اینکه هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که آل سعود خودش عامل آزادسازی مکه و مدینه شود، ادامه داد: اگر امام راحل(ره) روزی فرمود راه قدس، از کربلا می‌گذرد، امروز کربلا آزاد شده است اما نیاز به بال دیگری نیز بود.

حجت‌الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنانش یکی از برکات قیام مردم یمن را سکوت یاوه‌سرایی‌های جریانات سازشکار به‌ویژه در ایران دانست و افزود: آل سعود اگر ذره‌ای عقل و تدبیر داشت باید به مردم ایران، سوریه و عراق التماس می‌کرد تا شاید اندکی بر عمر حکومتش افزوده شود.

وی همچنین در ادامه سخنانش از آل سعود با تعابیری همچون، ام‌الفساد و دشنه فرو رفته بر قلب جهان اسلام یاد کرد و خطاب به مردم مظلوم یمن، گفت: چشم‌ها و دل‌های ما پشت سر شما بوده و یقین داریم که تا فتح مکه و مدینه از پای نخواهید نشست.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با خاطر نشان کرد: نگوئید چرا ایران به مردم یمن کمک می‌کند، زیرا این مردم مقاوم عراق، بحرین، سوریه و یمن هستند که به ایران اسلامی کمک کرده و به آن عزت می‌دهند، ما سپاسگزار آنها هستیم که نگذاشتند پرچم مقاومت بر زمین بیافتد.

1 2